poniedziałek, 5 listopada 2012

My favourite books

Cześć,
temat tego postu jest nietypowy jak na mojego bloga w każdym razie wcześniej się nie pojawił - ale nadszedł czas. W tym poście przedstwaie wam moje ulubione książki nie jest ich zbyt wiele ale zawsze coś.

1. Kerstin Gier Trylogia Czasu:

 "Czerwień Rubinu" -  Jest to pierwsza  część trylogii. Zawarte są w niej początki przygód głównej bohaterki - Gwendolyn inaczej Gwen. Cała akcja opiera się na podróżowaniu w czasie. Właśnie Gwen w wieku 15 lat dowiaduje się że to ona odziedziczyła dar podróżowania w czasie a nie jej kuzynka Charlotta. Uczy się wszystkiego od podstaw, poznaje Gideona przy czym pojawia się wątek miłosny bo się w nim zakochuje. Odbywa swoje pierwsze podróże. Nie jest postrzegana dobrze przez innych członków kegu dwanaściorga (jest tylko12 podróżników, rozproszony między wiekami) i przez to nie jest wtajemniczana we wszystkie sprawy. Moim zdaniem pierwsza część jest świetna i moja ocena wynosi 9/10.


"Błękit Szafiru"  - W drugiej części przygód Gwen rozrasta się wątek miłosny. Pojawiają się nowe tajemnice i sprawy do rozwiązania. Gwen odbywa swoją pierwszą poważną misję na której spotyka się z Hrabim de Saint Germain. Uczucia Gideona do Gwen zostaną wystawione na najcięższą próbę.. Poznaję również historię Lucy i Paula uważanych przez radę jako zdrajców. Dużą rolę odgrywa dla Gwen jej dziadek który wspiera ją we wszystkim i pomaga rozwiązać problemy. Książka mi się strasznie podobała przeczytałam ją dwa razy i oceniam ją 10/10.


 "Zieleń Szmaragdu" -trzecią część obecnie czytam. Jestem już w połowie, puki co Gwen jest roztrzęsiona postępowaniem Gideona, który bawi się jej uczuciami. Spotyka się po raz kolejny z Hrabim de Saint Germain, który poróżnia ją i Gideona jeszcze bardziej. Jakie są tego konsekwencję  jeszcze nie doczytałam.  Ale wszystko jeszcze przede mną. Puki co oceniam ją 9/10/ Nie jestem surowa dla książek jeżeli są dobre!

 Czytał ktoś może którąś z części ??

2. Barbara Rosiek "Pamiętnik Narkomanki"
Tak wiem tytuł trochę dziwny i nietypowy ale książka świetna. Jak w tytule jest to pamiętnik i w takiej formie jest zapisana. Jest to książka na prawdziwych zdarzeniach o dziewczynie, później dorosłej kobiecie która popadła w nałóg narkotykowy i jedenej z nielicznych udało się z niego wyjść. Jest to książka psychologiczna. W wielu momentach przejmująca i drastyczna ale pouczająca i uświadamiająca jak łatwo jest popaść a jak trudno wyjść z nałogu. Bardzo fajnie i szybko ją się czyta. Każdy dzień ma w sobie ukrytą złotą myśl. Była to pierwsza książka którą przeczytałam z własnej inicjatywy, więc darzę ją dodatkową sympatią. Te książkę oceniam na + 10/10 !

           Czytał ktoś może ??

To są moje ulubione książki i gorąco zachęcam do przeczytania bo na pewno warto je przeczytać. Teraz jestem w trakcie kończenia 3 części Trylogii Czasu. Następnie planuję przeczytać "Pretty Little Liars" słyszałam o tej serii książek same dobre opinie. 

Jakie są wasze ulubione książki ??

19 komentarzy:

  1. Harry Potter! :3
    Jeśli lubisz też hm... mocne książki to polecam 'Fight Club' c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. noo Harry też jest dobry, może kiedyś przeczytam 'Fight Club' ;)

      Usuń
  2. nie czytałam żadnej z tych książek ;>

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja chcę czytać Pamiętnik narkomanki ♥♥ Zapraszam http://www.ponczekpaczek.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. słyszałam o "Pamiętniku narkomanki". Podobno jest świetna i z chęcią bym ją przeczytała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie czytałam żadnej z tych książek, ale czytałam coś podobnego do " Pamiętnik narkomanki", bardzo podobna nie wiem czy czytałaś " My, dzieci z dworca ZOO ". Naprawdę momentami przejmująca i bardzo ciekawa ;) polecam.

    OdpowiedzUsuń
  6. A tak po za tym, zapomniałam dodać że obserwuję :3.

    OdpowiedzUsuń
  7. moją ulubioną jest ,, Klasa Pani Czajki'', a żadnej z tych nie czytałam

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie czytałam żadnej z tych, ostatnio niestety zamiast czytać książek to uzależniłam się od seriali :D.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie czytałam żadnej z tych, ale byłam w teatrze na przedstawieniu ''Wspomnienia Narkomanki'' właśnie na podstawie książki ''Pamiętnik Narkomanki'' i podobało mi się :D
    A moją ulubioną książką jest cała seria ''Dom Nocy'' więc w zasadzie to pare książek :D Jak najbardziej polecam ! ^^
    + zapraszam na nową notkę :3
    http://mybeautifuleveryday.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  10. Ja jeszcze żadnej z tej nie czytałam ; o
    Moje Pamiętniki wampirów , cały zmierzch i Ania z zielonego wzgórza :P
    Zapraszam do mnie ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. nie czytałam żadnej ale już dawno chciałam ten pamietnik narkomanki, ale czasu brak :(

    OdpowiedzUsuń
  12. pamiętnik narkomanki - uwielbiam <3

    OdpowiedzUsuń
  13. zapraszam do mnie na bloga,konkurs a w nim do wygrania bony na zakupy.:)
    www.andziksen.blogspot.com
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Czytałam Pamiętnik Narkomanki i jednak mnie nie zachwyciło. Bardziej polecam "My, dzieci z dworca Zoo".
    Zapraszmy do nas:
    http://nbyen.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Hi, nice blog :) im following you now, please follow me back!

    http://are-you-gonna-be-my-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam Pamiętnik Narkomanki. Świetna książka.
    Moją ulubioną jak na razie jest "Dotyk Julii".


    Zostałaś otagowana zapraszam!
    http://you-have-to-believe-in-dreams.blogspot.com/2012/11/tag-moje-wosy-w-piguce.html

    OdpowiedzUsuń
  17. Chyba się na którąś skuszę :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz ;**
Za każdy się odwdzięczam :3