piątek, 3 października 2014

Comenius

Witajcie ♥
Kolejna dłuższa przerwa, oczywiście co jest powodem - szkoła. Ten tydzień zawalony sprawdzianami, kartkówkami itp. Dzisiaj miałam 2 spr i referat do oddania :/ Do tego jako kandydat do bierzmowania jestem praktycznie codziennie w kościele, ale takie uroki przyjmowania tego sakramentu. Przyszły tydzień zapowiada się luźniejszy, a teraz mogę cieszyć się weekendem :) !

Natomiast 2 tyg temu w mojej szkole odbył się projekt Comenius. Jest to międzykrajowa wymiana uczniów, tym razem przyjechali do Polsku, uczniowie z Włoch, Francji, Finlandii, Niemiec i Turcji. Na 5 dni. Mieszkali u uczniów mojej szkoły, w tym Ania, moja przyjaciółka, przyjmowała Dilare - z Turcji. Miałam okazje spędzić z nią trochę czasu, wyszliśmy z nią na dwór. Byłą to próba dla mnie i moich umiejętności posługiwania się angielskim. Początkowo gubiłam się w tym co mówię, jednak później lżej szło i dogadywałam się z  Dilarą.


 Uczyła nas słów po turecku, my ją po polsku. Opowiadała nam o swoim kraju, o ludziach, miejscach. Razem z Kamilą oprowadzałyśmy ( właśnie grupę turecką ) po naszej szkole. W Polsce uczyli się także tańczyć poloneza, byli na wycieczce w Warszawie, mieli organizowane różne warsztaty i zabawy. Powitaliśmy ich przedstawieniem, a wyjazd zakończyliśmy imprezą w klubie, która dla mnie skończyła się urazem łydki, ale warto było.


To niesamowite przeżycie poznać ludzi z innych krajów, móc z nimi normalnie porozmawiać, po przebywać, poznać ich.  Takie projekty to świetna sprawa. Akurat w mojej szkole został taki zrealizowany. Czekają jeszcze dwa wyjazdy do Finlandii i Niemiec, może na któryś ja pojadę? Nie ukrywam, że bym chciała haha :3

W waszych szkołach były organizowane podobne projekty ?

3 komentarze:

  1. Ja już po bierzmowaniu, ale i tak mam mało czasu -lekcje, nauka, próby taneczne..
    Fajne zdjęcia :D
    mybeautifuleveryday.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. genialny projekt ! :)
    u mnie byłą organizowana wymiana z Niemcami - brałam w niej udział :)

    Pozdrawiam i życzę miłego tygodnia :)
    Anru

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każdy komentarz ;**
Za każdy się odwdzięczam :3